måndag 6 januari 2014

Gudinnerummet vilar med mig!

"Den närmast tiden kommer jag att skriva mer sällan...
Jag känner nämligen att det är dags att vila från internet lite mer
det är dags att vara mer i verkliga livet och njuta av det som det är

Jag tror vi alla behöver en längre tid då och då 
att vila och hitta hem igen,..
Denna tid är för mig NU... 
och det känns så underbart"


Jag hade en mycket tydlig dröm 
Jag har ju känt sen en tid tillbaka att det är dags att koppla ner från nätet lite mer och att vila och verkligen lyssna till mitt inre.... Jag såg i drömmen en gul mycket vacker och speciell katt och en man som var kattens husse... Jag såg en bild av hur katten hade kommit till mannens dörr och mycket bestämt och med ett stort djup (kunde se den där blicken) tittat mannen i ögonen och sagt att han skulle släppa in henne...Så det gjorde han.... När jag tolkade drömmen förstod jag att det var min kvinnliga, feminina sida som nu tydligt sagt att det är dags för min manliga energi att släppa in henne... Min feminina sida är för mig intuition och känsla och den manliga är att agera och handla... Jag har under de senaste månaderna förstått att jag agerat en hel del utan att lyssna inåt och att min kropp säger att nu är det nog... därmed har jag beslutat att lyssna ännu mer till min intuition och låta den styra mina handlingar och detta var så tydligt budskap nu även i drömmen.

Idag har jag suttit vid brasan hela dagen nästan... Jag tände den i morse och gjorde ett långt skönt yogapassa framför brasan och sen blev jag kvar där och mådde så gott av värmen....

Det blir en ny vilsam vår i år i det feminina flödet!
Just nu tittade min kära väninna Nina upp här... hon har också tänkt ta time out nu under år 2014.Nina har varit här i helgen med en grupp som hon haft en årslång kurs för... så härligt att Mundekulla kan nyttjas medan jag vilar...dessutom hade Nina med sig en underbar bukett med tulpaner som hon gav mig... det lustiga var att jag stod en stund igår och funderade på om jag skulle köpa tulpaner men tyckte sen att jag redan hade lite blommor hemma och så idag får jag en ännu större och vackrare bukett... Ja våren är på väg... det känns och det kommer bli en ny och annorlunda vår för mig det känner jag... en vår när jag verkligen lyssnar till mig själv och till min intuition och låter den leda mig ...en vår när jag vara gör det jag verkligen vill och har inspiration till... Jag tror vi alla behöver en längre tid då och då att vila och hitta hem igen,,,..denna tid är för mig NU... det finns liksom inga tvivel på det.. jag har vetat det och planerat det med, men hade inte kroppen hjälpt till och satt lite tydliga gränser så hade jag nog kompromissat lite.... men nu vet jag...


Min intention är att vila och att lyssna till intuitionen...
Vill du vila med mig så titta in här då och då för att hämta inspiration... Jag tror att vi alla befinner oss i olika faser i livet och för en del kan detta vara ett år att verkligen vara aktiv medan några av er andra kan känna igen er i att det är dags att ta det lite lugnare, bara vara och låta själen hinna ifatt... Det är inte så enkelt att ge oss den tiden alltid. Själv fick jag god hjälp när min kropp sa ifrån... vilket jag nu är tacksam för...

Därmed vill jag inte bestämma när jag ska skriva här... men för er som vill dela min resa och kanske berätta om er resa.... så tänker jag att dela med mig troligen minst var 14 dag... förutom under retreaten 24 febr - 17 mars....kanske blir det oftare....om det känns inspirerande och när jag känner att det kan ge er något....

Du är också varmt välkommen till Gudinneretreaten...
läs mer under www.annesolveig.com

Kram till dig kära Gudinna!

Anne Solveig

6 kommentarer:

  1. Hej käraste Anne - inspirerande och bejakande inlägg .... =) jag har också en tid känt in extra och lyssnat mer inåt och det är tydliga budskap av att luta mig tillbaka, fortsätta att lyssna in, vila och möta framtiden i det.
    Jag har under många år samlat inspiration, kunskaper och erfarenheter som jag fint har "lagt på min lilla kärra" jag drar efter mig på min livsvandring. Den börjar nu bli fylld av allsköns olika klossar och det är dags att ta en och en och börja bygga något eget av det hela - det känns spännande och jag är förväntansfull inför vad jag kan skapa av allt jag samlat på mig ...
    Jag känner också någon form av att jag vill och behöver dra mig tillbaka för att kunna bygga detta själv, ge mig den tid jag behöver och framför allt lyssna inåt istället för att lyssna "utåt" (kanske för mycket på andra).
    Jag har ingen aning vad som kan komma ut av det, men jag vill ge det en chans och känner spontant att det kommer bli insiktsfullt att dra ner på tempot och så att säga "lägga mig på sofflocket" och vila och att våga möta det som vill komma till mig - att göra något annat än vad jag tidigare har gjort ...och att våga vänta in ... jag har samlat mycket inre styrka nu senaste åren, så jag vågar göra det här nu ... att vänta in ...
    Jag känner att 2014 blir ett härligt år!! Jag önskar ditt också blir fantastiskt, vilsamt och insiktsfullt!!
    Tack för allt så här långt - på återhörande!
    Varmaste kramarna till dig! <3 <3
    Anita

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att höra Anita.. du har så mycket att ge av både klokskap .. värme och kärlek.. du är verkligen en så varm och go person som man mår bra av att vara i närheten av.... det känns fint att höra att du nu är redo att upptäcka hur livet kan använda dig allra bäst samt att att du ger dig tid att njuta och vila i den processen.... Varmaste kramen från Anne

    SvaraRadera
  3. Tack för dina värmande ord, fina Anne!
    Mitt tack syftade till allt du har gett mig de senaste åren ... Jag har inte förmånen att vara med i någon kvinnocirkel (eller känt att jag orkar "driva" någon själv), som jag förstår verkligen är en fin och givande gemenskap, men då är det härligt att ha tillgång till och delta i exv din blogg, dina Fb-grupper, för att inte tala om vad givande det har varit på de två gågna årens Gudinneretreater på Mundekulla!!
    Du är också en person som ger mycket och det är fint att du nu värnar om DIG själv - så viktigt!!
    Jag tror också vilan är viktig för oss och att vi tyvärr tar för lite tid till det (hela vårt samhälle är så prestationsinriktat ...), men nog är det så att i vilan kommer just insikterna för att komma vidare ... komma vidare åt just det hållet som är oss ämnat! Vila är ju inte likhetstecken med att inget göra, utan att göra annorlunda, göra något nytt, så att åter flödet börjar brusa i och runt oss ... så vi åter vet vart vi ska gå, vilken väg vi ska välja ...
    Önskar dig lycka på din väg och jag kommer säkert kika in här i mellanåt. KRAM/Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita! Så fint du beskriver att bloggen och fb-grupper har kunnat vara som ett alternativ till kvinnocirkel live.... Ja vilan är så viktigt... just för att nya insikter kan komma och det är redan en del på gång... jag har ju vilat redan lite förra året så jag tror att min vila blir främst i början av året och sen blir det vila men att låta mig guidas av ny inspiration... och det får vi se vad det leder till... men det ska bara vara det jag verkligen verkligen vill.... KRAM igen till dej och kul att du tittar in här.

      Radera
  4. Lycka till Anne!
    Jag har också bestämt mig för mindre datatid bla på Fb så jag rensar bort lite bland grupper, gillasidor o vänner, vill bara ha kvar det som verkligen känns väsentligt.
    På andra sätt har jag vilat mycket o dragit mig tillbaka under gångna hösten så nu börjar jag känna lite göra-energi men bara lite. Lär mig att lyssna inåt mer o mer!
    Varm HjärteKram till Dig! från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint att höra Eva.. det känns verkligen som det ligger i tiden nu....och som du beskriver.. det här är ett år för det som är väsentligt... det andar ska rensas bort... ska dela ett videoklipp med er också som handlar om detta... Varm kram till dej med och kul att du finns här i Gudinnerummet.

      Radera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig