torsdag 10 april 2014

Efter Gudinneretreaten

Nu var det Längesedan...
Jag har tagit en rejäl paus från facebook och blogg efter Gudinneretreaten... det blev en mycket fin retreat även i år... och jag kommer nog berätta mer om den. Just nu vilar jag en hel del och ändrar mitt liv en del... Jag dyker lite djupare, ger mig tid att lyssna till mig själv och ur det känns det som att det växer fram en ny Gudinna... Därmed har jag känt ett behov av att pausa lite när det gäller datorn och Internet. Men jag tror att inspirationen att dela med mig är på väg lite... så det kommer nog. Jag börjar i alla fall med ett inlägg här nu ...troligen kommer jag skriva mer sparsamt en tid till...

Being my true self
Att leva från mitt sanna jag har alltid varit något jag inspirerats av och strävat efter... Nu känns det som det går ännu djupare i år... Jag ger mig tid att verkligen lyssna inåt och att skapa en del förändringar i livet. Jag tror detta är ett år som är menat för mycket inre utveckling.... Jag tillhör dem som inte brukar kunna sitta stilla och bara vara, men nu när jag gör det så kommer det så mycket ny inspiration.. Äntligen kan Gudinnan - livet... mitt inre få en chans att tala lite djupare och ge mig nya ljusa, inspirerande bilder och visioner av ett liv jag alltid längtat efter men inte trott vara möjligt.... så kanske är det så som jag alltid sagt :) och nu inser ännu mer själv :)  - Det vi djupast inners inne vill är inte bara möjligt.... Tusen änglar viskar och drar oss i den riktningen och Gudinnan - livet .. Ja hela universum glädjs för varje litet steg vi närmar oss den väg vi är menade att vandra och medvetenheten om dem vi är djupast innerst inne.

och vi behöver varandra... Sista veckan på retreaten fick alla tova var sitt armband med Susan Billmark som vår guide... Vi tovade i en mestadels tyst lite helig gemenskap... och lade in det vi vill fokusera på i varje ullpärla... ..tex kärlek, Gudinnan inom mig, hälsa m.m. ...och jag älskar mitt armband och använder det ofta för att meditera på.

Varm Kram Anne Solveig...



12 kommentarer:

  1. mmmmm - lycka att åter finna ett inlägg här av dig ... =))
    men fortsätt du att vila vidare!! <3
    Det gäller nog att vila och långsamt gå framåt för att just hitta sin speciella väg i livet ... och vad mycket fint man hör, man ser och upplever när man stillsamt vandrar framåt på den vägen! Ibland kan jag dock tycka det är tyst och väl ensamt att vandra där själv ... men det är ju bara i min egna stillhet som de verkliga insikterna kommer ... och riktigt tyst är det nog aldrig inom oss ... Frågan är kanske om vi vågar, orkar, vill eller tar oss tid att verkligen lyssna till all visdom vi alla har inom oss?!
    Kram och välkommen uuuut i verklighetens ljumma vind igen!!
    Jag välkomnar dig hit igen när helst du åter har lust! Viiiila såå läääänge i ditt och låt kreativiteten flöda inom din vackra bubbla du befinner dig i!!
    Anita

    SvaraRadera
  2. Tack kära fina Anita för dina varma omtänksamma rader... känns fint det du säger om att fortsätta att vila.. känner att jag ska göra det.. samt vara ute nu och gräva i land och så... det var en så underbar kväll idag med massor av fågelkvitter när solen kom fram efter regnet... Varm kram till dej. Anne

    SvaraRadera
  3. Solen skiner.
    I träden och i gräset hänger vattendroppar efter nattens regn.
    De glittrar i alla regnbågens färger.
    Energi.
    De Är.
    Vi Är.
    Solen lyser på oss och vi glittrar i alla regnbågens färger.
    Vandrar omkring Lycksalig.
    Ett möte.
    Jag ler av glädje.
    Ser den jag möter i ögonen.
    Hon ler.
    Vi Är. Allt Är.
    Energi vibrerar.
    Vi känner Lycksalighet.
    Energin växer och sprider sig.
    Mötet är över men känslan finns kvar.
    Nytt möte.
    Vi ser varandra i ögonen.
    Vi ler av glädje.
    Energin genereras starkare och starkare.
    Ett nytt möte.
    Jag ser dig i ögonen.
    Du har solglasögon.
    Energin är bruten.
    Allt avstannar.
    Undrar, ser hon alla färgerna med dem på, ser hon allt som glittrar?
    Naturligtvis känner hon energin eftersom den vibrerar, men ler hon?
    Ser hon? Ser hon glädjen? Speglar solen sig i hennes vackra ögon?
    Kan hon spegla sig i mig? I mina ögon?
    Kan vi spegla oss i varandras ögon så att vi kan se den villkorslösa Kärleken i varandra?
    Kan vi se den energi som skapar en Kärleksfull värld?
    Jag speglar mig i ett par solglasögon. Känns avstängt.
    Går förbi.
    Nytt möte.
    Ögonkontakt.
    Energin är där igen. Den mäktiga känslan av lycksalighet.
    Vattendropparna glittrar i alla regnbågens färger.
    Vi Är. Vi Vet. Vi Kan.
    I ögonblicket Är enkelheten och evigheten. Ögonblick för ögonblick.
    Det är Allt.
    Vi möts Där. Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Tack fina Inger för dina alltid inspirerande ljusa upplyftande vackra rader.. kul att du tittar in här. Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Jag tror ett inlägg försvann när jag skulle publicera det... så synd.. jag tycker det är så roligt att läsa era inlägg... bara så du vet det du som skrev det... kram Anne

    SvaraRadera
  6. Fina Anne Solveig och Alla. Jag Ler. Känn Känslan. I Glädje Inger


    Ögonblicket

    Ge Le Se
    Energi Aktiverad
    Lycksaliget Glädje
    Energi Generaras
    Är Vet Kan
    Energi Synkroniserar
    Evig Enkel Hel
    Det Är Allt
    Vi Möts Där

    SvaraRadera
  7. ..... och nu var det ännu längre sen .....
    Hoppas allt är bra med dig, Anne och att du njuter tillvaron och våååren!!
    Kramar Anita A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack att du tänker på mig Anita... det både mycket bra och djupt växande... kram

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Ängens alla blommor blomstrar och slår ut i full blom

    Svallningar, svettningar, humörsvängningar, kroppen säger ifrån, vakna nätter. Vi blomstrar och slår ut i full blom. Vilar i stillhet och tystnad. Kroppen helas. Känner glädje när kroppen svettas. Ler och en skön känsla känns i kroppen. Släpper allt motstånd. Njuter svettningen, njuter svallningarna. Kraften från den villkorslösa Kärleksenergin är stark och mäktig.

    Vilar i naturen. Vår vackra natur. Skogen, vid bäcken med alla blommor. Bland djuren, fåglarna och all Moder Jords skönhet. Varför göra motstånd mot det naturliga. Kraften. Den fria energin. Släpper tanken. Känner att vi Är, Vet, Kan. Vi är fullkomliga. Vilar i Kärleksenergin i tillit till att allt Är som det ska vara. Vandrar omkring. Njuter i ögonblicket. Känner inåt. Kraften, energin, glädjen, harmonin.

    I ögonblicket. Där Är vi, den vi i sanning Är, villkorslös Kärlek. Det är där, vetandet (att veta), glädjen, helheten Är. Ögonen, den villkorslösa Kärlekens spegel. Tillsammans, ett möte, ser dig i ögonen och en spegling sker. Vi ser den villkorslösa Kärleken speglas i varandras ögon. Ler av glädje, du ler av glädje. Genererar energi. Känner Lycksalighet. Vi Ger. Allt synkroniseras och vi ser en värld i Kärlek.

    I ögonblicket är allt redan helt. Du, jag, moder jord, världen. Där Är allt evigt. Alla är så vackra, så skimrande, så fulländade. Alla gör val inifrån och ut. Alltså från en känsla av Kärlek och sanning för helheten. I ögonblicket glittrar och skimrar världen, färgerna är starka och allt har en enorm skärpa. Så vi ser varandra djupt i ögonen och Ler i glädje. Så enkelt Är det. I Ögonblicket Är allt enkelt.

    I ögonblicket synkroniserar energin, den villkorslösa Kärleken allt, det är bara för oss att känna inom oss. Känns det sant? Känns det Kärleksfullt? Göra våra val efter känslan och skapa i enlighet med denna känslan. När vi är i glädje och känner att vi Är, Vet och Kan, då synkroniseras allt automatiskt Kärleksfullt omkring oss. Alla dörrar öppnas och alla omkring oss ger varandra en hjälpande hand. Alla Är och finns till för alla för att allt ska flyta enkelt och lätt.

    I ögonblicket. Vi möts där. Kärlek och Lycka till ängens alla vackra blommor. Kramar Inger


    Kärleken och Blomman

    En liten blomsterstjälk tittar upp ur jorden på en vacker äng om våren. Hon sträcker sig efter solen och njuter i värmen. Hon bara ÄR. Hon vet att hon redan är fullkomlig och att Kärleken arbetar genom henne. Hon vet att hon är Kärlek. Bladen vecklas ut så gröna och vackra, sakta, sakta. Blomman gör inte motstånd och ingen kan försöka veckla ut bladen snabbare på henne för då skadas hon.

    Jag börjar se kronan på henne. Denna blomman är gul, det ser jag tydligt nu i solens sken. Hon börjar veckla ut sina gula kronblad sakta men säkert. Blad för blad sker det i den takt som är bra för henne. Det vet Kärleken. Hon behöver bara ha tillit. En dag ser jag henne stå där i full blom. Hon vänder sin krona mot solen och det riktigt lyser om henne och jag börjar sjunga en sång för henne. Så här sjunger jag:

    ”Du är som den vackraste blomman på en äng. Du står där i ditt vara i din Kärleksenergi. Jag vill att du ska veta att jag är blomman som står bredvid och vi är förenade i Kärleksenergin.

    Vi står där tillsammans och sprider Kärlek min Vän. Tillsammans med alla de andra vackra blommorna på vår äng. Jag vill att du ska veta att jag är blomman som står bredvid och tillsammans sprider vi Kärleksenergi.

    Kärleken vibrerar från vår äng till nästa äng och nästa äng och nästa i all oändlighet. Jag vill att du ska veta att jag är blomman som står bredvid och tillsammans sprider vi Kärleksenergi. Och tillsammans sprider vi Kärleksenergi.”

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Inger för dina alltid så gudinneligt vackra rader.... varm kram Anne

      Radera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig